bokomslag Turisten i upplevelseindustrin
Samhälle & debatt

Turisten i upplevelseindustrin

Monica Hanefors Lena Mossberg

Häftad

479:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Hos dig inom 1-4 arbetsdagar

Fri frakt vid köp över 149:- för medlemmar.

  • 279 sidor
  • 2007

Syftet med boken är att belysa den mångfacetterade och komplexa sammansmältningen mellan turism och upplevelseindustri. Turismen spelar en stor roll i upplevelseindustrin och vice versa. Genom bokens många exempel ger författarna på ett fruktbart och begripligt sätt, grundläggande kunskap om turisten, besökaren, resan och upplevelsen. Bokens läsare ökar därmed sin förståelse både av vad som produceras och erbjuds turisten eller besökaren, som av turistens medverkan, engagemang och olika möten i själva upplevelsen.

Turisten i upplevelseindustrin vänder sig till studerande inom turism- och upplevelseområdena vid universitet, högskolor och eftergymnasiala utbildningar. Dessutom riktar den sig till intresserade representanter för turismföretag och till dem som är verksamma inom upplevelseindustrin.

  • Författare: Monica Hanefors, Lena Mossberg
  • Format: Häftad
  • Upplaga: 1
  • ISBN: 9789144037011
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 279
  • Utgivningsdatum: 2007-03-30
  • Förlag: Studentlitteratur