bokomslag Svensk och europeisk marknadsrätt 2 : marknadsföringsrätten
Juridik

Svensk och europeisk marknadsrätt 2 : marknadsföringsrätten

Ulf Bernitz

Häftad

329:- (439:-)

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Hos dig inom 1-3 arbetsdagar

Fri frakt vid köp över 99:- för medlemmar.

  • 201 sidor
  • 2013
Denna framställning är en nyskriven lärobok och grundläggande redogörelse marknadsföringsrätten, dvs. den del av marknadsrätten som bygger på den svenska marknadsföringslagen av 2008 och de bakomliggande EU-direktiven på området samt andra anknytande rättsregler om marknadsföring.

Tyngdpunkten har lagts på regelverket kring vilseledande reklam, vilseledande efterbildning och kopplingen till unionsrätten. Framställningen lägger särskild vikt vid Marknadsdomstolens praxis och söker också att observera marknadsföringslagens båda huvudändamål, dvs. att skydda konsumenterna och att skydda näringsidkare mot otillbörliga affärsmetoder. Främst observeras praxis enligt den nya lagen som nu varit i kraft i ca fem år.

Boken är avsedd både som lärobok och för praktisk tillämpning av markandsföringslagen.
  • Författare: Ulf Bernitz
  • Format: Häftad
  • Upplaga: 1
  • ISBN: 9789139204831
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 201
  • Utgivningsdatum: 2013-08-09
  • Förlag: Wolters Kluwer (fd. Norstedts Juridik)

Öppettider för butik

för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

Öppettider idag: