Välj butik

Visa alla butiker

    Svensk och europeisk marknadsrätt 2 : marknadsföringsrätten

    Svensk och europeisk marknadsrätt 2 : marknadsföringsrätten

    Ulf Bernitz

    329:- (439:-)
    • Häftad
    • 201 sidor
    • 2013
    Denna framställning är en nyskriven lärobok och grundläggande redogörelse marknadsföringsrätten, dvs. den del av marknadsrätten som bygger på den svenska marknadsföringslagen av 2008 och de bakomliggande EU-direktiven på området samt andra anknytande rättsregler om marknadsföring.

    Tyngdpunkten har lagts på regelverket kring vilseledande reklam, vilseledande efterbildning och kopplingen till unionsrätten. Framställningen lägger särskild vikt vid Marknadsdomstolens praxis och söker också att observera marknadsföringslagens båda huvudändamål, dvs. att skydda konsumenterna och att skydda näringsidkare mot otillbörliga affärsmetoder. Främst observeras praxis enligt den nya lagen som nu varit i kraft i ca fem år.

    Boken är avsedd både som lärobok och för praktisk tillämpning av markandsföringslagen.

    Finns boken i butiken?

    Välj butik för att se lagerstatus och eventuellt reservera boken.

    Ingen butik vald

    Välj butik
    214519

    Ja, finns i vald butik

    Fåtal kvar i vald butik

    Finns ej i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Tillfälligt slut i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Beställ i butik Den här boken är en beställningsvara. Välkommen till din butik så hjälper vi dig.

    Ej beställningsbar

    Lagerstatus saknas

    Köp i e-handel

    Hos dig inom 1-3 arbetsdagar

    Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

    • Författare: Ulf Bernitz
    • Format: Häftad
    • Upplaga: 1
    • ISBN: 9789139204831
    • Språk: Svenska
    • Antal sidor: 201
    • Utgivningsdatum: 2013-08-09
    • Förlag: Wolters Kluwer (fd. Norstedts Juridik)

    för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

    Idag