Välj butik

Visa alla butiker

    bokomslag Sounds like branding : hur varumärken blev de nya skivbolagen (och konsumenter blev till fans)

    Sounds like branding : hur varumärken blev de nya skivbolagen (och konsumenter blev till fans)

    Jakob Lusensky

    85:-
    • Pocket
    • 217 sidor
    • 2011
    Människor älskar musik men avskyr reklam. Något som får allt fler varumärken att undvika traditionell annonsering och i stället marknadsföra sig genom musik och artister. I en värld där människors uppmärksamhet inte längre är till salu blir musik ett sätt att engagera och skapa uppmärksamhet.

    Hörseln är människans näst starkaste sinne. Ljud och musik är något som berör människor på ett mer sublimt plan än rent visuella intryck och som därför lättare engagerar människor känslomässigt. Det är därför marknadsföring via ljud och musik blivit den senaste trenden när det handlar om att bygga varumärken och skapa kundrelationer.

    Sounds like branding är en öronöppnande resa genom musik- och marknadsföringshistorien, från 20-talets muzak (hissmusik) och jinglar till dagens music branding - så kallas denna nya marknadsföringsmetod där varumärken är de nya skivbolagen, där lyckad marknadsföring blir en del av populärkulturen och där konsumenter förvandlas till fans.
    Boken fungerar också som en inspirerande handbok för den som vill veta hur man ska göra för att använda sig av music branding i sin marknadsföring.

    Finns boken i din butik?

    Välj butik för att se lagerstatus och eventuellt reservera boken.

    Ingen butik vald

    Välj butik
    166196

    Ja, finns i vald butik

    Fåtal kvar i vald butik

    Finns ej i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Tillfälligt slut i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Beställ i butik Den här boken är en beställningsvara. Välkommen till din butik så hjälper vi dig.

    Ej beställningsbar

    Lagerstatus saknas

    Köp i e-handel

    Boken är slut hos leverantören

    • Författare: Jakob Lusensky
    • Format: Pocket
    • Upplaga: 2
    • ISBN: 9789113034249
    • Språk: Svenska
    • Antal sidor: 217
    • Utgivningsdatum: 2011-03-11
    • Förlag: Norstedts Förlag

    för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

    Idag