bokomslag Skratta hela vägen till butiken : om humor i reklamen
Samhälle & debatt

Skratta hela vägen till butiken : om humor i reklamen

Einar Korpus

Kartonnage

329:-

Boken är slut i e-handeln

  • 224 sidor
  • 2009
Är reklam något att skratta åt? Javisst! Rolig reklam gör konsumenterna på gott humör och därmed mer köpsugna. Reklamhumorn kan ta sig en lång rad uttryck: ordvitsar och andra språklekar, ironi, självironi, drift med konkurrenterna, roliga möten mellan ord och bild, ofrivilliga roligheter - listan kan göras lång. Här får vi gott om exempel, i annonser från 1800-talet och fram till idag. Många av annonserna känner vi igen, och flera av dem har vunnit priser i Guldäggstävlingen. Humor verkar vara ett vinnande koncept. Skratta hela vägen till butiken är kultur- och reklamhistoria i underhållande förening. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
  • Författare: Einar Korpus
  • Format: Kartonnage
  • Upplaga: 1
  • ISBN: 9789113022727
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 224
  • Utgivningsdatum: 2009-06-29
  • Förlag: Studentlitteratur

för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

Idag