Välj butik

Visa alla butiker

    Service Management och marknadsföring - Kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen

    Service Management och marknadsföring - Kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen

    Christian Grönroos

    589:- (789:-)
    • Häftad
    • 448 sidor
    • 2008
    Alla företag, oberoende av om kärnan i deras erbjudanden är tjänster eller varor, råkar idag ut för servicekonkurrens, där förmågan att hantera tjänstekomponenterna i erbjudandena är nyckeln till framgång. I denna aktualiserade och utökade upplaga behandlas serviceperspektivet i affärsverksamhet, det vill säga hur man driver en verksamhet i enlighet med en servicelogik för att klara sig i servicekonkurrensen. Bokens förra upplaga fick Pro Oeconomiapriset år 2002 av Finlands Ekonomförbund.

    Läs mer
    Boken behandlar utveckling och ledning av företag utifrån ett kundperspektiv, där servicelogik utgör grunden för verksamheten. Författaren beskriver begrepp, modeller och instrument för utveckling och styrning av bland annat produktivitet och lönsamhet i serviceverksamheter, marknadsföring och varumärke, tjänsteerbjudanden, tjänsteinriktad organisation och servicekultur samt intern marknadsföring. Ett kapitel ägnas åt transformering av traditionella tillverkande företag till serviceföretag.

    Om författarna
    Christian Grönroos är professor med inriktning mot tjänste- och relationsmarknadsföring vid Svenska Handelshögskolan i Helsingfors.

    Finns boken i butiken?

    Välj butik för att se lagerstatus och eventuellt reservera boken.

    Ingen butik vald

    Välj butik
    82392

    Ja, finns i vald butik

    Fåtal kvar i vald butik

    Finns ej i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Tillfälligt slut i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Beställ i butik Den här boken är en beställningsvara. Välkommen till din butik så hjälper vi dig.

    Ej beställningsbar

    Lagerstatus saknas

    Köp i e-handel

    Boken är slut hos förlaget

    • Författare: Christian Grönroos
    • Format: Häftad
    • Upplaga: 2
    • ISBN: 9789147088614
    • Språk: Svenska
    • Antal sidor: 448
    • Utgivningsdatum: 2008-06-03
    • Förlag: Liber AB

    för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

    Idag