Välj butik

Visa alla butiker

    bokomslag Sensorik och marknadsföring

    Sensorik och marknadsföring

    Lena Mossberg • Inga-Britt Gustafsson • Anette Jonsäll • Åsa Öström • Johan Swahn

    389:- (539:-)
    • Häftad
    • 261 sidor
    • 2014

    Sensorik och marknadsföring är en unik bok som ger praktisk och teoretisk kunskap om sensorisk analys och hur den kan bli en del av en marknadsföring som engagerar konsumenternas sinnen. Boken innehåller teoretiska grunder i både sensorik och marknadsföring. Målet är att marknadsföraren med hjälp av sensorik ska få en djupare kunskap om hur konsumenternas sinnen påverkas vid köp och konsumtion av olika produkter samt hur sinnliga upplevelser kan mätas. För sensoriken bidrar marknadsföringen med ytterligare perspektiv på produktutveckling, kvalitetsutvärdering och kundbeteende.

    Författarna till boken utgår från FAMM-modellens fem aspekter – rummet, mötet, produkten, styrsystemet och atmosfären – och beskriver hur dessa påverkar våra sinnen och därmed helheten i måltidsupplevelsen. Även vikten av språket tas upp och olika redskap skildras med vars hjälp man kan hitta ord som beskriver upplevelsen av exempelvis en dryck, något man sedan kan använda i marknadsföringen.

    Boken har fokus på mat och måltider men exempel ges även från andra näringar. För att förstå hur både sensorik och marknadsföring kan tillämpas ges ett praktiskt exempel där läsaren får följa tre vänner som köpt en restaurang.

    Boken vänder sig till studenter i grundläggande kurser i sensorik och i kurser som fokuserar på måltidskunskap, kostvetenskap, ekonomi- och restaurangmanagement vid universitet och högskola. Den är också intressant för verksamma inom livsmedelshandeln, livsmedelsindustrin, restaurangnäringen och annan måltidsverksamhet.

    Årets marknadsföringsbok 2014

    Sensorik och marknadsföring har 2014 tilldelats Sveriges Marknadsförbunds årliga utmärkelse Årets Marknadsföringsbok.

    I boken Sensorik och marknadsföring ger författarna på ett mycket inspirerande sätt praktisk och teoretisk kunskap om hur man engagerar konsumenternas sinnen vid köp och konsumtion av olika produkter.

    Motivering årets marknadsföringsbok 2014

    Finns boken i din butik?

    Välj butik för att se lagerstatus och eventuellt reservera boken.

    Ingen butik vald

    Välj butik
    275194

    Ja, finns i vald butik

    Fåtal kvar i vald butik

    Finns ej i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Tillfälligt slut i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Beställ i butik Den här boken är en beställningsvara. Välkommen till din butik så hjälper vi dig.

    Ej beställningsbar

    Lagerstatus saknas

    Köp i e-handel

    Hos dig inom 2-6 arbetsdagar

    Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

    • Författare: Lena Mossberg, Inga-Britt Gustafsson, Anette Jonsäll, Åsa Öström, Johan Swahn
    • Format: Häftad
    • Upplaga: 1
    • ISBN: 9789144079042
    • Språk: Svenska
    • Antal sidor: 261
    • Utgivningsdatum: 2014-01-20
    • Förlag: Studentlitteratur

    för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

    Idag