Välj butik

Visa alla butiker

    bokomslag Rubiner & (o)slipade diamanter

    Rubiner & (o)slipade diamanter

    Martin Haag • Malin Siwe • Lena Katarina Swanberg • Hans Wigstrand

    419:-
    • Inbunden
    • 186 sidor
    • 2008
    Rubiner och oslipade diamanter - om kommunikationens betydelse för framgångsrika affärer Informationsbranschen omsätter årligen 36 mdr kronor i Sverige. Framgångsrik kommunikation är värd sin vikt i guld för affärerna eftersom effekten på aktiekurs, varumärke och organisation av olika händelser i stor utsträckning beror på hur frågorna kommuniceras. Det finns många böcker om kommunika-tion och informationsstrategi i teorin. Rubiner och oslipade diamanter innehåller kött och blod, människors erfarenheter och tankar. Titeln hänvisar till Rubinpriset, som tilldelas personer som gjort särskilt framstående insatser i yrket. Därutöver porträtteras ett antal informationschefer mitt i sin yrkeskarriär samt några som nyss börjat i yrket - oslipade diamanter. Boken illustreras med några händelser där informationshanteringen varit avgörande för utgången - vid krishantering, fusioner och förvärv, varumärkesbyggande, produktlanseringar, skandaler etc. Rubiner och oslipade diamanter kan läsas med behållning av såväl personer med branschintresse som av företagsledare och samhällsintresserad allmänhet. Rubiner och oslipade diamanter är en spännande bok om framgångar och motgångar i svenskt näringsliv och samhälle. OM FÖRFATTARNA Martin Haag, civ.ek. och skribent. Han har bl.a. skrivit boken Percy Barnevik, och är i dag senior partner på Halvarsson & Halvarsson som arbetar med finansiell kommunikation. Malin Siwe, ekonomijournalist och tidigare ledarskribent på DN, skribent på Veckans Affärer, tidningen Metro m.m. Lena Katarina Swanberg, journalist och författare. Hon har skrivit för bl.a. MånadsJournalen samt flera uppmärksammade böcker, bl.a. Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak och Blod, svett och tårar. Hans Wigstrand, frilansskribent och författare, som bl.a. skrivit den uppmärksammade boken Dryckesbröder - om familjen Spendrup samt boken 50 år med svensk reklam.

    Finns boken i din butik?

    Välj butik för att se lagerstatus och eventuellt reservera boken.

    Ingen butik vald

    Välj butik
    249387

    Ja, finns i vald butik

    Fåtal kvar i vald butik

    Finns ej i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Tillfälligt slut i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Beställ i butik Den här boken är en beställningsvara. Välkommen till din butik så hjälper vi dig.

    Ej beställningsbar

    Lagerstatus saknas

    Köp i e-handel

    Boken är tillfälligt slut

    • Författare: Martin Haag, Malin Siwe, Lena Katarina Swanberg, Hans Wigstrand
    • Format: Inbunden
    • ISBN: 9789170032646
    • Språk: Svenska
    • Antal sidor: 186
    • Utgivningsdatum: 2008-01-15
    • Förlag: Infobooks

    för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

    Idag