Välj butik

Visa alla butiker

    bokomslag Regelsamling i marknadsrätt

    Regelsamling i marknadsrätt

    Carl Anders Svensson • Anders Stenlund • Torsten Brink • Thomas Carlén-Wendels • Lars-Erik Ström

    709:- (899:-)
    • Häftad
    • 567 sidor
    • 2013
    Detta är en samling av lagregler och andra normer som reglerar företagens reklam- och marknadsföringsåtgärder samt konsumenternas ställning på den svenska marknaden. Regelsamlingen är ett komplement till handboken Praktisk marknadsrätt och kan även ? tack vare att den innehåller ett centralt och värdefullt urval av både juridiska och etiska regler ? användas separat eller tillsammans med annan litteratur på området. Den trettonde upplagan av Regelsamling i marknadsrätt är uppdaterad till den 20 juni 2012 och innehåller bl.a. följande:

    • Marknadsföringslagen.
    • ICC:s Regler för reklam och marknadskommunikation.
    • Ett urval av Konsumentverkets riktlinjer och föreskrifter.
    • De nordiska konsumentombudsmännens gemensamma ståndpunkter bl.a. ang. marknadsföring via sociala medier.
    • Upphovsrättslagen.
    • Lagar om varumärkesrätt, firmarätt och mönsterrätt.
    • Regler om givande och tagande av muta, lotterilagen.
    • Radio- och TV-lagen.
    • Lag om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster.
    • Lag om ansvar för elektroniska anslagstavlor.
    • Prisinformationslagen med Konsumentverkets allmänna råd.
    • Personuppgiftslagen och lagen om namn och bild i reklam.
    • Den moderniserade konkurrenslagstiftningen och annan central näringsrättslig lagstiftning.
    • Den köprättsliga lagstiftningen ? köplagen, konsumentköplagen och konsumenttjänstlagen samt konsumentkreditlagen.
    • Produktsäkerhets- och produktansvarslagarna.
    • Speciallagstiftning om alkohol, tobak, livsmedel, läkemedel och kemiska produkter.
    • Lag om skydd för företagshemligheter.
    • Kriterier för bedömning av könsdiskriminerande
    reklam.
    • Förteckning över EU-direktiv och normer i urval.

    Författarna är alla jurister och sedan länge praktiskt verksamma inom marknadsrättens område.

    Finns boken i din butik?

    Välj butik för att se lagerstatus och eventuellt reservera boken.

    Ingen butik vald

    Välj butik
    272480

    Ja, finns i vald butik

    Fåtal kvar i vald butik

    Finns ej i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Tillfälligt slut i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Beställ i butik Den här boken är en beställningsvara. Välkommen till din butik så hjälper vi dig.

    Ej beställningsbar

    Lagerstatus saknas

    Köp i e-handel

    Hos dig inom 1-3 arbetsdagar

    Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

    • Författare: Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Torsten Brink, Thomas Carlén-Wendels, Lars-Erik Ström
    • Format: Häftad
    • Upplaga: 13
    • ISBN: 9789139113362
    • Språk: Svenska
    • Antal sidor: 567
    • Utgivningsdatum: 2013-01-20
    • Förlag: Wolters Kluwer (fd. Norstedts Juridik)

    för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

    Idag