bokomslag Pedagogiska miljöer och barns subjektsskapande
Psykologi & pedagogik

Pedagogiska miljöer och barns subjektsskapande

Elisabeth Nordin-Hultman

Häftad

569:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 248 sidor
  • 2004
Barn i förskolan och skolan diagnostiseras idag i allt större utsträckning och det är fortfarande vanligt att problemen förläggs hos barnet. Det är barnet som ska diagnostiseras och, åtgärdas. Författaren styr istället vår blick mot den pedagogiska miljön, dess material och organisationen av tid och rum, i en jämförande studie mellan engelska och svenska förskolerum.

En förutsättning för att barns och elevers olikheter ska rymmas i förskolan och skolan är att även de pedagogiska miljöerna präglas av fler handlingsmöjligheter och arbetssätt, där tid och rum inte är lika starkt reglerade.

Om författaren
Elisabeth Nordin-Hultman är fil.dr och lektor i psykologi och pedagogik vid Stockholms universitet.
  • Författare: Elisabeth Nordin-Hultman
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789147051960
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 248
  • Utgivningsdatum: 2004-01-09
  • Förlag: Liber