349:-
Uppskattad leveranstid 2-6 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 199:-
Elever kan bara lära sig nya saker genom att bygga på det de redan vet och sina tidigare erfarenheter. Detta är en viktig utgångspunkt i konstruktivismen. Samtidigt är naturvetenskapen ofta abstrakt till sin karaktär. Hur kan vi som lärare skapa miljöer och situationer i naturvetenskapsundervisningen där våra elever ges möjlighet att dra nytta av sina tidigare kunskaper och inne¿boende resurser? Ett sätt att åstadkomma detta är att använda sig av modeller, analogier och metaforer i undervisningen. I denna antologi presenteras forskning och undervisningsexempel kring hur man kan använda modeller, analogier och metaforer, samt elevers egna representationer i undervisningen i fysik, kemi och biologi. Antologin vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i ¿naturvetenskap med fokus på grundskolans senare år och gymnasiet, samt lärarutbildningen i naturvetenskapliga ämnen och deras didaktik.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789144090009
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 226
- Utgivningsdatum: 2013-11-28
- Förlag: Studentlitteratur AB