Välj butik

Visa alla butiker

    bokomslag Metoder i kommunikationsvetenskap

    Metoder i kommunikationsvetenskap

    Ekström, Mats & Larsson, Larsåke (Red.)

    439:- (589:-)
    • Häftad
    • 339 sidor
    • 2010

    Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, som etnografisk observation, intervjuer (personliga intervjuer och gruppintervjuer) och textanalytisk metod.

    Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer också en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier. I boken presenteras därför ett antal av dessa metoder, med teoretisk bakgrund såväl som konkreta exempel. De analysmetoder som ingår i volymen är bildanalys, retorikanalys, filmanalys, receptionsanalys samt tre former av diskursanalys; kritisk diskursanalys, dialogisk analys och analys av samtal. Sammantaget ger boken en stabil grund för såväl avancerade forskare som studenter inom det breda forskningsfält som ämnet innefattar.

    Andra upplagan

    Finns boken i din butik?

    Välj butik för att se lagerstatus och eventuellt reservera boken.

    Ingen butik vald

    Välj butik
    273120

    Ja, finns i vald butik

    Fåtal kvar i vald butik

    Finns ej i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Tillfälligt slut i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Beställ i butik Den här boken är en beställningsvara. Välkommen till din butik så hjälper vi dig.

    Ej beställningsbar

    Lagerstatus saknas

    Köp i e-handel

    Hos dig inom 2-6 arbetsdagar

    Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

    • Författare: Ekström, Mats & Larsson, Larsåke (Red.)
    • Format: Häftad
    • Upplaga: 2
    • ISBN: 9789144067636
    • Språk: Svenska
    • Antal sidor: 339
    • Utgivningsdatum: 2010-09-10
    • Förlag: Studentlitteratur

    för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

    Idag