Välj butik

Visa alla butiker

    Marknadsföring och påverkan på konsumenten

    Marknadsföring och påverkan på konsumenten

    Magnus (red.) Söderlund

    439:- (609:-)
    • Häftad
    • 320 sidor
    • 2014
    Att påverka någon annan – det ses ofta som negativt, eller till och med fult. Kanske är det därför som marknadsförare ibland undviker att tala om marknadsföring i termer av aktiviteter som syftar till att påverka konsumenter. Men självklart handlar marknadsföring om att påverka attityder och beteende – och ytterst om att få folk att köpa en viss produkt eller tjänst. Som konsument är det inte så lätt att begripa om eller hur vi blir påverkade av marknadsföring. Och hur ska då praktiker och forskare kunna förstå hur konsumenter blir påverkade? Samtidigt är många forskare inom marknadsföringsområdet otydliga när det handlar om att göra påståenden om påverkan, eftersom påverkan innebär kausalitet – något som en del forskare inte vill uttala sig om. Den här boken utgår från att såväl marknadsförare som konsumenter behöver bättre kunskap om påverkan i marknadsföringssammanhang, samt att sådan påverkan är möjlig att hantera både i teori och i empiriska undersökningar. Boken redovisar ett flertal former för påverkan, exempelvis vad som händer i konsumentens möte med reklam, butiksmiljöer, säljare och egna vänner eller när man ger gåvor till sig själv. Boken är utsedd till Årets marknadsföringsbok 2015! 

    Finns boken i butiken?

    Välj butik för att se lagerstatus och eventuellt reservera boken.

    Ingen butik vald

    Välj butik
    280243

    Ja, finns i vald butik

    Fåtal kvar i vald butik

    Finns ej i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Tillfälligt slut i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Beställ i butik Den här boken är en beställningsvara. Välkommen till din butik så hjälper vi dig.

    Ej beställningsbar

    Lagerstatus saknas

    Köp i e-handel

    Hos dig inom 1-3 arbetsdagar

    Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

    • Författare: Magnus (red.) Söderlund
    • Format: Häftad
    • Upplaga: 1
    • ISBN: 9789144105284
    • Språk: Svenska
    • Antal sidor: 320
    • Utgivningsdatum: 2014-11-17
    • Förlag: Studentlitteratur

    för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

    Idag