Välj butik

Visa alla butiker

    bokomslag Marknadsföring : modeller och principer

    Marknadsföring : modeller och principer

    Carl Gezelius • Per Wildenstam • Henrik Uggla

    589:- (789:-)
    • Häftad
    • 486 sidor
    • 2016

    Marknadsföring - modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden.

    Den nya upplagan har uppdaterats med de senaste trenderna inom marknadsföring. Nya exempel och diskussionsfrågor har tillkommit. Boken innehåller även nytt material om varumärken, t.ex. extra material om varumärkesidentitet, varumärkeslivscykeln och varumärkesplattformen. Även nya texter om behovssegmentering och positioneringsstrategier har lagts till. Som ny medförfattare till tredje upplagan hittar vi dessutom Henrik Uggla, docent i varumärkesstrategier på INDEK KTH.

    I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående, men även lagstiftning och rent ekonomiska aspekter på marknadsavdelningens agerande beskrivs.

    Boken avslutas med kapitel om marknadsföring med nya media och internationell marknadsföring.
    Kursdeltagare har ofta svårt att relatera till de engelska och amerikanska standardverk som ofta används på högre utbildningar. Svårigheterna ligger inte på det språkliga planet, utan i det enkla faktum att många av de exempel som behandlas inte är kända i Sverige. Studenter får därför sällan några naturliga associationer till det som förklaras. Ambitionen har därför varit att åstadkomma en bok med så många exempel som möjligt från små och medelstora svenska företag.

    UR INNEHÅLLET:
    • Marknadsplanering
    • Segmentering
    • Varumärken
    • Kommunikation
    • Marknadsrätt
    • Ekonomi
    • Nya medier

    FÖRFATTARE: Carl Gezelius och Per Wildenstam, med lång erfarenhet av undervisning i marknadsföring. Som ny medförfattare till tredje upplagan hittar vi dessutom Henrik Uggla, docent i varumärkesstrategier på INDEK KTH.

    AVSEDD FÖR: Introducerande kurser i marknadsföring på universitet och högskolor. Boken kan även användas på Yh-utbildningar, av utbildningsföretag och i samband med företagsintern utbildning.

    Finns boken i din butik?

    Välj butik för att se lagerstatus och eventuellt reservera boken.

    Ingen butik vald

    Välj butik
    287466

    Ja, finns i vald butik

    Fåtal kvar i vald butik

    Finns ej i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Tillfälligt slut i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Beställ i butik Den här boken är en beställningsvara. Välkommen till din butik så hjälper vi dig.

    Ej beställningsbar

    Lagerstatus saknas

    Köp i e-handel

    Hos dig inom 1-3 arbetsdagar

    Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

    • Författare: Carl Gezelius, Per Wildenstam, Henrik Uggla
    • Format: Häftad
    • Upplaga: 3
    • ISBN: 9789152334072
    • Språk: Svenska
    • Antal sidor: 486
    • Utgivningsdatum: 2016-06-07
    • Förlag: Sanoma Utbildning

    för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

    Idag