bokomslag Marknadsföring i tjänsteekonomin
Samhälle & debatt

Marknadsföring i tjänsteekonomin

Per Echeverri Bo Edvardsson

Flexband

809:-

Boken är slut online

  • 456 sidor
  • 2012

Andra format:

I den idag så dominerande tjänsteekonomin blir det allt mer centralt att skapa värde för kunden utifrån tjänster. Detta gäller både för privata företag och i offentlig förvaltning. Den här boken har kommit att bli ett standardverk när det gäller hur organisationer kan arbeta med marknadsföring i en tid av ökad tjänstefiering. I boken möter läsaren ett stort antal modeller för hur värde samskapas med kunder, hur tjänstesystem och sociala strukturer påverkar kunders aktiviteter, och hur marknadsförande organisationer kan skapa förutsättningar för kunders eget värdeskapande.

Nytt i denna upplaga är metoder för användarinvolvering och tjänsteinnovation liksom varumärkets och den interna kommunikationens centrala roll för att driva och utveckla tjänsteverksamheter. Boken har också förstärkts med fler exempel från offentlig sektor där bl.a. problematiken kring myndighetsutövning i kombination med tjänsteorientering diskuteras.

Marknadsföring i tjänsteekonomin ger en pedagogisk framställning av centrala begrepp och modeller utifrån tjänsteforskning. För att underlätta lärandet har boken ett rikt bildmaterial, många illustrerande exempel, faktarutor, kortare och längre case med diskussions- och instuderingsuppgifter. Boken används på universitet och högskolor, företrädesvis på fördjupningskurser inom företagsekonomi och inom tekniska utbildningar, men också i samband med fortbildning.

  • Författare: Per Echeverri, Bo Edvardsson
  • Format: Flexband
  • Upplaga: 2
  • ISBN: 9789144059747
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 456
  • Utgivningsdatum: 2012-02-28
  • Förlag: Studentlitteratur

Öppettider för butik

för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

Öppettider idag: