bokomslag Loopa : affärsutveckling för entreprenörer - så driver du din affärsidé till kundsuccé
Samhälle & debatt

Loopa : affärsutveckling för entreprenörer - så driver du din affärsidé till kundsuccé

Mariah Ben Salem Dynehäll Anna Lärk Ståhlberg

Häftad

359:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Hos dig inom 1-3 arbetsdagar

Fri frakt vid köp över 99:- för medlemmar.

  • 167 sidor
  • 2014
Har du en affärsidé? Då har du här en handbok i hur du driver den till kundsuccé.
Hur vet jag om min idé är tillräckligt bra? Hur tar jag det första steget? Hur skapar jag intresse hos min målgrupp?
Det är ofta frågor som dessa som skapar mest bekymmer. Med den här boken vill vi hjälpa dig att finna svaren. Och den tar dig hela vägen från start till mål - oavsett typ av affärsidé, bransch, om det handlar om en produkt, en tjänst eller ett koncept, om din idé är ny eller behöver utvecklas, om den är kommersiell eller ideell.

Läs mer
Boken ger inga färdiga svar. Vad den istället ger dig är en metod att utveckla din idé och driva din verksamhet - tillsammans med målgruppen. Vi kallar det att LOOPA. Affärsutveckling handlar inte om att formulera tjusiga planer eller att behärska bokföring. Nej, utmaningen ligger i att optimera kundvärdet, och det gör du genom att utveckla din idé i dialog med kunderna. På så sätt blir startsträckan betydligt kortare. Boken visar hur och ger dig många värdefulla tips, konkreta verktyg och nyttiga övningar. Dessutom får du i ett stort antal exempel möta andra som redan kommit igång med sina företag.
"LOOPA: Affärsutveckling för entreprenörer" är inte en bok för bokhyllan. Se den istället som din högra hand, din coach på vägen till en framgångsrik egen verksamhet. Resan är utvecklande och stärker dig som entreprenör, men är också krävande. Vi har skrivit boken - nu är det upp till dig att ta din idé i mål.
LOOPA bygger på en metod framtagen av Drivhuset i samarbete med Chalmers entreprenörskola. Drivhuset arbetar högskolenära över hela landet, och hjälper entreprenörer att starta och driva företag eller att på andra sätt förverkliga sina idéer. Genom att erbjuda vägledning, utbildning och en kreativ miljö uppnår Drivhuset konkreta resultat i form av över 1 000 nya företag i Sverige varje år.

Om författarna
Detta är den första handbok som skrivits av Drivhuset. De som har hållit i pennan är Mariah ben Salem Dynehäll , som är VD för Drivhuset i Göteborg, och Anna Lärk Ståhlberg , som är VD för Drivhuset vid Högskolan Väst. Mariah är starkt engagerad i entreprenörsfrågor och driver sedan 2001 även ben Salem konsult där hon har ett flertal styrelseuppdrag, och hon får ofta uppdrag som inspirationsföreläsare eller moderator för större konferenser.
Anna är utbildad journalist och brinner för entreprenörskapsfrågor. Idag är hon dessutom VD för två bolag, ett förlag som ger ut hästböcker och böcker om olika typer av funktionshinder och ett bolag som säljer smycken till förmån för BRIS och Världsnaturfonden. Och i sin enskilda firma frilansar hon som fotograf, skribent och webbdesigner.

  • Författare: Mariah Ben Salem Dynehäll, Anna Lärk Ståhlberg
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789147109418
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 167
  • Utgivningsdatum: 2014-05-28
  • Förlag: Liber