bokomslag Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell
439:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Hos dig inom 1-4 arbetsdagar

Fri frakt vid köp över 99:- för medlemmar.

  • 225 sidor
  • 2006

Hur går det till när elever lär sig? Det är en av skolans mest centrala frågor. Ett svar bland många andra är att undervisningen måste göra det möjligt för elever att se samband och upptäcka nya saker i omvärlden.

I den här boken beskriver författarna genom ett antal learning studies hur lärare medvetet kan planera och genomföra undervisning på sätt som är avgörande för elevers lärande. Boken presenterar hur lärarledd undervisning kan utvecklas från envägskommunikation till ömsesidigt samspel mellan lärares och elevers erfarande. Läraren analyserar elevernas initiala förmågor innan undervisningen startar och utvecklar insikter om elevernas sätt att tänka och resonera om ett innehåll. Därigenom kan läraren på ett mera framgångsrikt sätt planera och lyfta de aspekter i undervisningssituationen som blir avgörande för lärandet i den aktuella elevgruppen. Detta kan ske på olika sätt, genom föreläsningar, grupparbeten, individuellt arbete eller pararbete.

Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning inom allmänna utbildningsområdet och ämnesdidaktiskt präglade inriktningar och specialiseringar. Den är också mycket lämplig som kompetensutveckling för verksamma lärare och skolledare.

  • Författare: Mona Holmqvist, Laila Gustavsson, Anna Wernberg, Ulla Runesson, Camilla Lövdahl, Liselotte Strömberg, Maria Monlár, Ehsan Ashouri, Anna-Mia Hamrin, Kent Håkansson, Simon Sturesson, Sebatian Persson
  • Format: Häftad
  • Upplaga: 1
  • ISBN: 9789144045061
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 225
  • Utgivningsdatum: 2006-08-25
  • Förlag: Studentlitteratur

Öppettider för butik

för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

Öppettider idag: