bokomslag Kunskapsbaserad marknadsföring
Samhälle & debatt

Kunskapsbaserad marknadsföring

Leon Caesarius Jukka Hohenthal

Inbunden

489:- (669:-)

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Hos dig inom 1-4 arbetsdagar

Fri frakt vid köp över 99:- för medlemmar.

  • 280 sidor
  • 2016

I denna bok ligger fokus på hur den förändrade informationsteknologin påverkar sättet och möjligheterna att bedriva marknadsföring.

Kunskapsbaserad marknadsföring handlar om att utnyttja ny digital teknologi och de möjligheter som digitaliseringen av vår vardag, av företagets verksamhet och av samhället i stort för med sig. Företag kan i dag i större grad fatta beslut som bygger på fakta och kunskap om sina kunder, snarare än bara på antaganden och intuition.

Den nya kunskapsbaserade marknadsföringen skapar förutsättningar att fördela resurser, prognostisera och tillfredsställa kundbehov med ökad precision. Men den är också förknippad med utmaningar: processen att omvandla data till kunskap är lång och komplex.

Författarna ger i boken en bakgrund till utvecklingen från traditionell till kunskapsbaserad marknadsföring och beskriver ett antal mekanismer som krävs för att man som företag framgångsrikt ska kunna arbeta med kunskapsbaserad marknadsföring.

  • Författare: Leon Caesarius, Jukka Hohenthal
  • Format: Inbunden
  • Upplaga: 1
  • ISBN: 9789144094243
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 280
  • Utgivningsdatum: 2016-10-19
  • Förlag: Studentlitteratur

Öppettider för butik

för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

Öppettider idag: