bokomslag In-Store Marketing

In-Store Marketing

Jens Nordfält

Inbunden

  • 2011
Årets marknadsföringsbok 2007 nu i uppdaterad version

Boken behandlar bland annat planogram, ECR, sortimentsplanering, ­­exponeringar, mätmetoder, butiksmiljö, layouter, ­dofter, musik, prisupplevelse mm.

De omarbetade avsnitten går djupare in på oplanerade köp, nya vinklar inom kundpsykologi och hur kundernas känslor påverkar köpbeetendet, olika typer av säljlösningar och specialexponeringar i butiken samt det senaste inom retail-forskningen. Dessutom redogör Jens Nordfält för fler konkreta exempel och resultat ifrån experiment i verklig butiksmiljö och inom e-handel.

Boken innehåller ­dessutom:


  • Butiks-TV (digital signage).

  • Butiksdemonstrationer.

  • Påverkan av kundens beröring av ­produkter (bland annat "need-for-touch" och taktila ­sinnet).

  • Skyltfönster och trottoarskyltar.

  • Hur andra kunder påverkar köpen (ny forskning om ­påverkan av såväl egna barn, andra kunder och sällskap).

  • Butiken som media.

  • Ursprungsmärkning och produktinformation.

  • Hur butikspersonalens yttre påverkar köp.

  • Författare: Jens Nordfält
  • Format: Inbunden
  • ISBN: 9789153452232
  • Språk: Engelska
  • Utgivningsdatum: 2011-07-31
  • Förlag: Hakon Media AB /Market