bokomslag Grafisk kommunikation
Data & IT

Grafisk kommunikation

Bo Bergström Pär Lundgren Georg Flessa

Häftad

1089:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 288 sidor
  • 2008
Att med text och bild förmedla ett budskap i tryckta, rörliga eller interaktiva medier kräver särskild kunskap: Man måste vara medveten om kommunikationens mekanismer, hur typografi, bild och den grafiska formen påverkar. Man måste också förstå hur text och bild kan samspela på effektivaste sätt. Nyckelord är strategisk planering, budskap och kreativitet.

Teori och praktik varvas i bokens kapitel:
  • Kommunikation
  • Typografi
  • Bild
  • Grafisk form
  • Original
  • Färglära
  • Expo


En tillämpning av bokens olika avsnitt ges i en beskrivning av en större kampanj mot droger i slutet av boken.

Grafisk kommunikation är lämplig i kurser som Grafisk kommunikation, Bild och form och Webbdesign, liksom i mer fristående utbildningar inom grafisk formgivning. Den här fjärde upplagan är uppdaterad och illustrerad med aktuella exempel.

Boken finns inläst hos Inläsningstjänst.

Om författarna
Författargruppen består av Bo Bergström,art diretor och lärare på RMI-Berghs, Pär Lundgren, lärare och utvecklingsledare vid Mediepedagogiskt Center i Karlstad och Georg Flessa, skribent, formgivare, m m.
  • Författare: Bo Bergström, Pär Lundgren, Georg Flessa
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789147087914
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 288
  • Utgivningsdatum: 2008-02-07
  • Förlag: Liber