Välj butik

Visa alla butiker

    Google från insidan

    Eric Schmidt • Jonathan Rosenberg

    249:-
    • Inbunden
    • 286 sidor
    • 2015

    Andra format:

    Glöm allt du lärt dig om management och affärer. Om du är intresserad av hur ett snabbutvecklande teknikföretag inte bara överlever, utan också dominerar sin marknad, ska du läsa Google från insidan.

    Googles styrelseordförande och tidigare vd Eric Schmidt och förre produktchefen Jonathan Rosenberg kom till Google för mer än tio år sedan som erfarna teknikchefer. På den tiden var företaget redan känt för att göra saker och ting på ett annorlunda sätt, i kölvattnet av grundarna Larry Pages och Sergey Brins visionära och ofta motsägelsefulla principer. För att kunna lyckas förstod de att de skulle bli tvungna att ompröva allt de trodde att de visste och kunde om företagsledning och affärsverksamhet.

    Idag är Google en global ikon som regelbundet flyttar gränserna för innovation inom en mängd olika områden. Google från insidan är en underhållande och spännande bok som berättar om de lärdomar och erfarenheter som Eric och Jonathan införskaffade under den tid de var med och byggde upp företaget. Författarna förklarar hur tekniken har förskjutit maktbalansen från företagen till konsumenterna och att enda sättet att lyckas i det ständigt föränderliga landskapet är att skapa kvalitativt överlägsna produkter och locka till sig en ny typ av mångfacetterade anställda som Eric och Jonathan kallar smart-kreativa ("smart creatives").

    Genom att behandla ämnen som företagskultur, strategi, talang, beslutsfattande, kommunikation, innovation och hur man hanterar störningar illustrerar författarna ledningsmaximer ("Verklig enighet kräver meningsskiljaktigheter", "Ut med skojarna, men slåss för divorna", "Tänk 10 X, inte 10 %") med många insidesanektdoter ur Googles historia, varav många återberättas för första gången.

    I en era där allt går snabbare och snabbare är bästa sättet för ett företag att lyckas att dra till sig smart-kreativa och ge dem en miljö där de får växa fritt. Google från insidan förklarar hur man gör just det.

    Eric Schmidt är Googles styrelseordförande och tidigare vd mellan 2001 och 2011. Under de åren ledde han Googles utveckling från start-up i Silicon Valley till ett globalt teknikföretag med kontor i mer än 40 länder och en omsättning som idag uppgår till över 55 miljarder dollar.

    Jonathan Rosenberg började på Google år 2002 och ansvarade för design och utveckling av företagets konsumentprodukter (som Search, Ads, Android, Apps och Chrome), annonsörer och partners. Idag jobbar han som rådgivare till Googles nuvarande vd Larry Page.

    Förord av google-grundaren Larry Page.

    Finns boken i din butik?

    Välj butik för att se lagerstatus och eventuellt reservera boken.

    Ingen butik vald

    Välj butik
    48802

    Ja, finns i vald butik

    Fåtal kvar i vald butik

    Finns ej i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Tillfälligt slut i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Beställ i butik Den här boken är en beställningsvara. Välkommen till din butik så hjälper vi dig.

    Ej beställningsbar

    Lagerstatus saknas

    Köp i e-handel

    Hos dig inom 1-3 arbetsdagar

    Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

    • Orginaltitel: How Google Works
    • Författare: Eric Schmidt, Jonathan Rosenberg
    • Format: Inbunden
    • Upplaga: 1
    • ISBN: 9789163611049
    • Språk: Svenska
    • Antal sidor: 286
    • Utgivningsdatum: 2015-05-31
    • Översättare: Lars Ahlström
    • Förlag: Pagina

    för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

    Idag