bokomslag Att leda kunskap - hur lärande och kunskap uppstår i organisationer
Psykologi & pedagogik

Att leda kunskap - hur lärande och kunskap uppstår i organisationer

Ali Yakhlef Hans Hasselbladh Mats Edenius

Häftad

389:-

Boken är slut online

  • 124 sidor
  • 2009
  • Serie: Att leda kunskap
Att leda kunskap - går det? Med just denna fråga i centrum tar den här boken upp några vanliga tekniker för att generera lärande och integrera kunskap. Mot en teoretisk bakgrund diskuteras intranät, balanserade styrkort, utlokalisering av it-funktioner, e-posthantering och öppna kontorslandskap.

Läs mer
Författarna vill föra ut aktuell forskning om knowledge management till en bredare publik. Bokens syfte är att inspirera till nya sätt att tänka om lärandet i organisationer och företag utan att förringa kunskapens mer komplexa sidor. Boken riktar sig både till studenter på universitet och personer med ansvar för att leda kunskap.

Om författarna
Ali Yakhlef är docent vid Stockholms universitet, företagsekonomiska institutionen. Intresseområdena inkluderar kunskap och lärande i organisationer, informationsteknologi och innovationsprocesser.
Hans Hasselbladh är docent vid Handelshögskolan i Göteborg. Intresseområden: managementrörelser, särskilt TQM, styrning, historiska perspektiv på relationen organisation/samhälle.
Mats Edenius är fil dr i företagsekonomi och ansvarig för programområdet eManagement vid Center for Information and Communications Research (CIC)/Handelshögskolan i Stockholm. Intresseområden: Förhållandet mellan människa, informationsteknologi och organisation.

  • Författare: Ali Yakhlef, Hans Hasselbladh, Mats Edenius
  • Format: Häftad
  • Upplaga: 1
  • ISBN: 9789170052651
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 124
  • Utgivningsdatum: 2009-10-02
  • Del i serien: Att leda kunskap
  • Förlag: Liber AB

Öppettider för butik

för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

Öppettider idag: