Välj butik

Visa alla butiker

    Att kunna vara chef

    Att kunna vara chef

    Tommy Iseskog

    549:-
    • Häftad
    • 192 sidor
    • 2017
    Chefskapet i arbetslivet är ett ledarskap. Självklart har detta ledarskap många viktiga likheter med annat ledarskap i t.ex. politiska eller idrottsliga sammanhang. Ledarskap i arbetslivet har dock sin utgångspunkt i relationen mellan arbetsgivare och arbetstagare. Detta förhållande gör att chefskapet kräver särskilda kunskaper. Att vara chef är ett yrke som måste hanteras och utövas professionellt.

    Att kunna vara chef ger en inblick i vilka villkor, krav, normer och formella regler som gäller för ledarskapet i arbetslivet.
    Bokens sjunde upplaga har uppdaterats vad gäller ny och förändrad lagstiftning, främst inom områdena
  • - arbetsmiljö (nya regler om organisatorisk och social arbetsmiljö),
  • - likabehandling (nya krav på aktiva åtgärder, och
  • - anställning (ny visselblåsarlag).

    TOMMY ISESKOG, universitetslektor och arbetsrättsexpert, är verksam inom det arbetsrättsliga området som författare, debattör och konsult.

  • Finns boken i butiken?

    Välj butik för att se lagerstatus och eventuellt reservera boken.

    Ingen butik vald

    Välj butik
    332079

    Ja, finns i vald butik

    Fåtal kvar i vald butik

    Finns ej i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Tillfälligt slut i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Beställ i butik Den här boken är en beställningsvara. Välkommen till din butik så hjälper vi dig.

    Ej beställningsbar

    Lagerstatus saknas

    Köp i e-handel

    Hos dig inom 1-3 arbetsdagar

    Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

    • Orginaltitel: Att kunna vara chef
    • Författare: Tommy Iseskog
    • Format: Häftad
    • Upplaga: 7
    • ISBN: 9789139115953
    • Språk: Svenska
    • Antal sidor: 192
    • Utgivningsdatum: 2017-05-04
    • Förlag: Wolters Kluwer (fd. Norstedts Juridik)

    för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

    Idag