bokomslag Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället
Psykologi & pedagogik

Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället

Roger Säljö Anders Jakobsson Patrik Lilja Åsa Mäkitalo Mikaela Åberg

Kartonnage

369:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Hos dig inom 1-4 arbetsdagar

Fri frakt vid köp över 99:- för medlemmar.

  • 213 sidor
  • 2011

Hur värderar skolan de förmågor elever utvecklar med hjälp av internet? Hur sorterar, värderar och utvecklar elever och studenter ny kunskap och förståelse?

Vad är digital litteracitet?

Sättet att tillägna sig ny och relevant kunskap idag är helt annorlunda än bara för något tiotal år sedan. Effekten på arbetet i skolan och i andra utbildningssammanhang är märkbar. Samtidigt växer frågorna om skolans roll i denna snabba utveckling. Lärare behöver veta mer om hur elever utvecklar förmågor som hjälper dem att förstå och värdera det de möter via digitala medier och i andra källor.

Ett svenskt forskarlag har studerat dessa frågor i en omfattande studie under ledning av professor Roger Säljö. Resultaten publiceras vartefter både internationellt och nationellt.

Att förädla information till kunskap är en populärvetenskaplig bok som vänder sig till lärare, blivande lärare och annan akademisk utbildning.

Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.

  • Författare: Roger Säljö, Anders Jakobsson, Patrik Lilja, Åsa Mäkitalo, Mikaela Åberg
  • Format: Kartonnage
  • Upplaga: 1
  • ISBN: 9789113033099
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 213
  • Utgivningsdatum: 2011-09-08
  • Förlag: Studentlitteratur

Öppettider för butik

för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

Öppettider idag: